Gogle motocyklowe w stylu retro
Gogle motocyklowe DMD Ghost to stylowy dodatek dla fanów motocykli klasycznych. Jak są zbudowane i co oferują, o tym i nie tylko w artykule poniżej.
Kask z szybą, czy jazda w goglach motocyklowych?
Pewnie nie raz zadawaliście sobie pytanie, czy zdecydować się na kask z szybą, która całkowicie odetnie Was od świata zewnętrznego, czy może wybrać kask do którego możemy zamontować gogle motocyklowe. Nie mam na to jednoznacznej odpowiedzi. Każdy z motocyklistów ma inne preferencje. Jedni cenią "ciszę" jaką daje nam kask integralny z szybą, inni poszukują podczas podróży zdecydowanie głębszych doznań, a takich zdecydowanie dostarczy nam podróż w goglach. Jakie to doznania? Niesamowite! Dopóki nie spróbujesz to się nie przekonasz, ale jeśli jazda motocyklem kojarzy Ci się z zapachem benzyny, wolnością, wiatrem we włosach podczas wojaży ku zachodowi słońca i prędkością, to zdecydowanie doświadczysz spotęgowanych wrażeń wybierając zestaw właśnie z goglami.
Gogle DMD Ghost
DMD przyzwyczaiło nas do kolorowych wzorów i kolorów swoich kasków. W przypadku gogli jest trochę inaczaczej co nie znaczy, że nudno. Gogle dostępne w kolorze czarnym i białym.
Widok bez soczewki
Soczewka Bezbarwna
Clear
Soczewka Ciemna
Smoke
Soczewka Lustrzana
Mirror
Soczewka Żółta
Yellow
A tak to wygląda z zewnątrz:
Soczewka Bezbarwna
Clear
Soczewka CIemna
Smoke
Soczewka Lustrzana
Mirror
Soczewka Żółta
Yellow
Na pasku znajdziemy logo DMD i przyświecające im hasło RIDING IS A STATE OF MIND, a to wszystko w kolorze sztabki złota.
Gogle certyfikowane zgodnie z normą EN 1938:2010 dotyczącej ochrony indywidualnej oczu motocyklistów.
Gogle bez względu na kolor obudowy i paska można zakupić w dwóch wariantach: z szybką bezbarwną (clear) lub z szybką przyciemnianą (smoke). Dodatkowo akcesoryjnie można dokupić soczewkę lustrzaną (mirror) lub żółtą (yellow).
Zostały zaprojektowane tak, aby pasowały do kolekcji kasków DMD. Dlatego nie będziemy mieli problemu, by idealnie leżały zarówno w otwartym kasku Vintage, czy w najnowszym Rivale (mimo że ten ma w standardzie szybę), a kask z kolekcji Seventyfive nie może obejść się bez tego stylowego dodatku. Ich rozmiar nie jest duży, co dodatkowo podkreśla ich charakter klasycznych gogli motocyklowych. Obudowa wykonana jest z elastycznego materiału, który dopasowuje się do kształtu kasku i twarzy, a dodatkowo posiada liczne otwory, które mają zadbać o odpowiednią wentylację, która nie pozwoli na parowanie wizjera. O uczucie komfortu na styku gogli i twarzy zadba podwójna warstwa pianek o różnej gęstości. Zadbano również o to, by gogle nie zsuwały się z kasku i były zawsze na swoim miejscu, a to dzięki zastosowaniu trzem silikonowym stoperom znajdującym się od wewnętrznej strony paska.
Często pytacie nas o jaka jest różnica w kolorach soczewek. Czy przy przyciemnianej soczewce będzie widać nasze oczy z zewnątrz. Jaka jest różnica gdy patrzymy przez soczewkę bezbarwną, a przyciemnianą. Zrobiliśmy dla Was mały test, aby rozwiać wszystkie Wasze wątpliwości.
Na początek aspekt czysto praktyczny, czyli jak będziemy widzieć przez konkretną soczewkę.
Jeśli Wasz kask nie jest wyposażony w uchwyt do gogli, a chcecie mieć pewność, że gogle nigdy nie upadną Wam na ziemie, możecie dodatkowo zaopatrzeć się w wykonany z włoskiej skóry uchwyt, który przykleja się do kasku za pomocą rzepa - taki mały uniwersalny dodatek.
Zgodnie z normą EN 1938:2010 wizjer:
bezbarwny jest w kategorii 0 (przepuszczalność światła 80-100%) i można stosować ją do jazdy w dzień i noc
przyciemniana jest w kategorii 1 (przepuszczalność światła 43-80%) nie nadaje się do jazdy w nocy
żółta i lustrzana są kategorii 3 (przepuszczalność światła 18-43%) nie dostosowane do jazdy po zmierzchu i w nocy
Wszystkie szyby z przepuszczalnością światła poniżej 80% nie są dostosowane do jazdy po zmierzchu i w nocy.
Wszystkie soczewki oprócz lustrzanej są transparentne. Zarówno bezbarwna jak i żółta soczewka nada Twojemu wyglądowi stylu jak za dawnych lat, natomiast przyciemniana i lustrzana sprawdzi się w słoneczne dni. Z doświadczenia odradzamy jazdę w przyciemnianej i lustrzanej soczewce po zmroku. Mimo, że na pierwszy rzut oka nie są one zbyt mocno, to nocą faktycznie ograniczają widoczność.
Stosowanie gogli DMD ma zdecydowanie jeszcze jedną zaletę, gdy wyjeżdżamy w ciągu dnia, a wracamy po zmierzchu. Zmiana szyby w goglach nie zajmie sprawnej ręce więcej niż 2 minuty (o czym możecie się przekonać na dołączonym filmie), a to zdecydowanie szybciej niż wymiana szyby w kasku stylizowanym na retro, nie mówiąc że często potrzebujemy do tego klucz imbusowy lub śrubokręt.
Gogle ze względu na swój nie wielki wymiar i elastyczną konstrukcję dają nam wiele możliwości. Zawsze można mieć przy sobie przyciemnianą szybę w kasku i bezbarwne gogle na noc lub na odwrót. Decyzja należy do Was.